torsdag 23 oktober 2008

Jag gäst-bloggar.

Hej!

Normalt sett huserar jag på rufus.webblogg.se men idag har jag kapat den här bloggen.
Hehe.
Huss och Matte är på resa. Det är varmt och äckligt där och dessutom behövde mattes bror och hans kompis lite passning så de har turats om bli passade av mig.
Jag har sluppit längre promenader ett par dagar således. 
I måndags skulle jag rasta han kompisen men när vi hade kommit ut märkte jag att det regnade. Det gillar inte jag. Jag kollade om det fanns något häftigt i lilla plaskdammen, lite från kanten. Sen ville jag gå in igen. Det ville inte mattes kompis och han stretade och drog men jag vägrade och gnällde högt! 
Att han inte kunde förstå att min ragg blir alldeles våt och livlös av regn! 
Vi gick in och så var den dagen förstörd.
Jag försökte få gå ut igen vid 22-tiden men då ville inte mattes kompis av någon anledning, han sa att han inte ville titta på lilla plaskdammen igen...han är lite kinkig den där.

Igår fick jag ut honom i alla fall. Och jag straffade honom med att bajsa en jättehög som han fick plocka upp. Ha!

När mattes kompis sitter och pluggar försöker jag smyga mig på honom likt en anakonda. Det går sådär. Han märker mig alltid! Jag som är så diskret. 
Fotar mig när jag äter gör han med. Besvärligt. Men maten intresserar mig så till den grad att jag inte orkar köra bort honom.
Maten är han lika snål som husse&matte med förresten, det är som de ingått någon slags pakt emot mig. Lite Robinson fast i matväg. Och att jag är själv emot dem, inte ens Harald Treutiger är här och stöttar mig.
Och han tappar dåligt med mat när han äter med.

Idag har han varit borta hela kvällen med, det var någon som skulle vara lik han där Elvis och en tidning som behövde foto på det. Nåja hellre att han fotar det än mig.

Inte mycket som är bra. Eller jo, han kliar mig mycket på magen och det gillas ju förstås. Men jag saknar ändå husse och matte lite...mycket.

// Rufus


Inga kommentarer: