tisdag 2 december 2008

Tvätta

Idag är det tvättdag.
Givetvis var jag ute i god tid och bokade tvätt-tid som alltid. Därför kunde jag välja på alla olika pass som fanns. Eftersom jag tycker det är särdeles roligt att gå upp tidigt och tvätta valde jag det tidigaste passet.
Det är en sån skön känsla att veta att när klockan ringer så ska man få gå upp och göra det allra roligaste av roliga! 
När jag blir rik ska jag köpa nya underkläder i samma takt som de gamla blir smutsiga. Sen ska jag skänka de smutsiga till Myrorna (helt klart otvättade som en form av civil olydnad)
På så sätt är jag:
1 - Effektiv och tidsbesparande
2 - Generös

En win-win med andra ord.
Nej nu ska jag hänga tvätt. Torktumlarn e paj och tror du hyresvärden har fixat det? Nej för dom har ju bara haft ett par månader på sig.

Inga kommentarer: