torsdag 6 december 2007

Nu när jag tagit beslutet är jag lugn.

Det blir en säsong till i Åre. Suget blev för stort och eftersom jag är den jag är kan jag inte bara finna mig att ha det "okej" såsom jag har det här nere. Mitt liv ska inte vara "okej". Mitt liv ska vara storslaget! Och hela jag längtar efter att få åka till Åre. Det är det enda jag tänkt på när jag vaknat. Det enda jag drömt om på nätterna. Därför bryter jag upp här nere och sticker iväg. Den 28/12 jobbar jag sista dagen här.

Inte för att det är lätt att ändra sig. Jag har ju sagt till alla att jag inte ska åka upp så det har varit ett par små tuffa dagar med uppsägning, meddela vänner och andra berörda om att jag bara är kvar här nere i en månad till.
Men likväl värt det.

Förändring är oftast bra. Att våga ta steget och göra något annat. Det är väldigt lätt att bara traska vidare på samma stig som man traskat i de senaste åren. Blint stirrande framför sig.
Men tänk om man bara lyfter blicken lite och ser att stigen delar sig, att det finns andra vägar att gå. Kanske är de lite slingrigare, krångligare och mer ansträngande i början men de leder kanske till något mycket bättre än den stigen man vandrar på nu.
Jag vill aldrig fastna med blicken i marken, entonigt travande på min lätta stig.
Jag vill ha lusten att utforska skogen, våga ta stigen till höger och se var den leder.
Just nu har jag klivit på stigen som leder till ett berg. Där kan man åka skidor och träffa folk. Kanske dricka en öl. Yeah! :)

Inga kommentarer: