onsdag 19 december 2007

TP


Då var det snart jul! En jul som ska firas hemma i Ed och såsom det sig bör lär det bli ett parti TP med grannarna. Nu är det så att grannarna inte är vilka grannar som helst utan är de grannarna som tvingade sina barn att lära sig kategorin "Natur/Vetenskap" utantill innan de fick lära sig krypa.


I alla år har jag försökt lista ut hur de fuskar utan att lyckas men i år har jag på känn att jag har dem på fall! Enligt utsago har de tränat hårt på just deras kort, jag tänker helt enkelt byta ut kortleken till en helt ny som ingen tränat på! Ha! Jag kommer gå ut hårt, sikta på att ta rosa först. Eventuellt använder jag egen tärning för att vara på den säkra sidan med. Jag har slått lite för många ettor och de andra lite för många sexor för att det ska vara en slump.
Inget skall få lämnas åt slumpen i år! Inget!
Victory is mine...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt! Ta med nya frågor, de sitter nog och tränar varje kväll :-)
Har de bytt ut frågorna någon gång över huvudtaget? Eller har de fortfarande kvar orginalen, de lär ju vara antika...

Johannes sa...

Det gör dem! Jag vet det! Jag vet inte, tror at det las dit "nya" kort en gång men de hade dem ju givetvis läst på innan så det gick ju åt skogen!