torsdag 13 november 2008

Jobba på Bygge...

Jag fördriver min dyrbara tid på ett lyxbygge just nu.
Copperhill närmare bestämt. Ett litet nätt bygge med en budget på en halv miljard.
Vi öppnar om två veckor för VIP-personer, det är svårt att tro när man kliver in i "lobbyn" idag. Lobbyn består av 32 polska snickare varav 4 arbetar. De övriga går mest runt och försöker se ut som de jobbar. Eller så åker dom hiss.
För den som lider av normalhiss-skräck rekomenderas inte en tur i bygghiss. Den stannar lite när den vill, är på väg att åka över sina stopp var tredje gång och ibland åker den inte alls. 

Jag har utsetts till någon form av hissoperatör när vi flyttar in möbler, det är ett roligt jobb. Varierande och upplyftande. Igår gjorde hissen som den ville och missade ett stopp när en polsk byggarbetare skulle gå av. Han såg ut som han skulle döda mig. Han har en nacke lika bred som Anja Pärsons rumpa. 
Vi undviker honom i fortsättningen.

Min kollega Arvo som är mycket musikalisk lagd spelade en truddelutt igår.
Bifogar den.




Inga kommentarer: