lördag 29 november 2008

Pre-season!

Veckan har ägnats åt schemaläggning. 
Schemaläggning är en särdeles tråkig uppgift men väldigt nödvändig. Utan schema blir det väldigt jobbigt att jobba. Så därför måste det schemaläggas noga. 
Bröt av med en vistelse till Stockholm i torsdags. Var klimatovänlig och flög med SAS ner, kompenserade med att slänga två skräpande plastpåsar så nu är samvetet rent igen.
Var en och en halvtimme sen ner till Stockholm. Spånade lite på det, SAS måste egentligen stå för Satan Airlines Sweden och SJ vet ju vi alla att det står för Satan Järnvägar.
Något annat är helt enkelt inte möjligt, det måste vara Satan som är aktieägare till båda dessa företag eftersom de jobbar så aktivt för att komma försent och göra det svenska folket missnöjt och bittert. 
Inte ens en kopp kaffe fick jag som kompensation, den ville dom ha tjugospänn för. Tjugospänn?!
Jaha var det för att ni tog omvägen om Columbia och plockade och rostade kaffebönorna innan ni kom till Östersund? Då är ju den där extra väntetiden och tjugospänn för en kopp java helt motiverad, jag tar två koppar tack!

Igår var det skidpremiär på hemmaplan. Hamrebacken övervanns och överlevdes. Tänk er lite bambi på hal is.

Jag ska börja blogga på skistar.com men jag återkommer med mer info om ett tag.
Tills dess ska jag försöka uppdatera här bättre.
Över och ut.

Inga kommentarer: