tisdag 22 januari 2008

Läget som det ligger...

Jaha, då var det ny vecka då.
Har grupp den här veckan. Har Glidare (två stycken assköna, kallar dem Nisselina & Kert-Åke. De blir assura...hoho), Snökanoner (En är glad den andra är det ibland. Sinnestypen för en 6-åring....) och tillsist två Level 2 vuxna. Men de är mer level 3 så det är sweet!

Stugan fungerar alldeles utmärkt som tillfällig bostad men nu har jag, tro det eller ej, fått en alldeles egen lägenhet. Det är dessutom inte vilken lägenhet som helst utan den som jag först ville ha! Den före mig har det uppenbarligen hänt något med. Jag frågade aldrig vad men struntsamma! Jag är glad och nöjd så. Den 1 feb flyttar jag in till Åre igen.

Igår var första dagen jag kände ett stygn av saknad tillbaka till Göteborg. Kompisar, gamla arbetkamrater har jag saknat hela tiden men igår saknade jag pulsen, livet och alltrunt omkring för första gången sen jag kom upp. Men å andra sidan, kan man åka skidor i Göteborg?
Hade jag kunnat träffa en massa skönt folk på sammasätt som här?
Inte direkt. Ser mycket framemot att börja läsa nästa höst i alla fall.
Kommer nog bli toppen!

Imorse var det -21 ute...lite småkyligt!

Inga kommentarer: