onsdag 13 februari 2008

Lunarstorm

Tänk vad det har dött ut...Som någon drog ur proppen bara.
En bra sak med Lunarstorm är att jag där bloggat (eller skrev dagbok som det hete på den gamla goda tiden) sen 2000. Mellan 2000-2005 så finns det många inlägg. Så vad gjorde jag för X-antal år sedan?
Den 11 feb 2004 lyder det så här:

"legat O-plats hela dan, slappt men kallt som fan. tittat och rapporterat in båtar som gått in och ut ur Gbghamn.
annars är allt bra! drar hem till Ed på lördag hade jag tänkt mig, alldeles ensam hemma o det är ju aldrig fel! :)
fast Felician kanske skulle ha lite partaj på lördag, hm! jaja! de löser sig sa gubben o doppade handen i disel.
ska väl ta en sväng utan för grindarna nu och smaka lite på det civilaskit livet. hehe.
helt jävla tomt på regementet, bara vi och trosspluton från Amfibiebataljonen kvar på regementet idag. Tillomed lökiga,lökiga sjukvård är ute och pangar i skogen. Jaja, vi får vår beskärda del nästa vecka under första plutonsövningen. Längtar inte.
Gött med lång ledigt i alla fall. Aldrig fel med lite ledighet!
Mer sånt tack!

Kram"

Jag minns dagen. Vi maskerade oss väl och la oss med utsikt över inloppet. Varje båt skulle rapporteras till vår plutonchef som med största säkerhet satt och drack kaffe i hamnen.


Eller 13 feb 2002:

"Vem är jag? mm, den fårgan får man ställa sig om man ska söka scenskolan för man måste skriva ett jobbigt brev om sig själv. men men!
det ska nog sluta väl detta. *suck*
men lite jobbigt är det!

jeje.
orkar inte skriva mer och det finns inget mer att skriva om för det händer inte så mycket i mitt liv just nu! men men!


/ Jojjo"

Man blir förundrad. Sökte jag scenskolan? Eller skrev jag bara ett brev som arbete i skolan?
Lite kul i alla fall...


Sista här då; har varit en vecka i Sälen med Erik.

"tjenix.
tillbaka till civilisationen, eller ja.. Ed i alla fall!
veckan har varit för jäkla go! en massa go skidåkning....
lite lite brudar kanske men v.15-16 blir det nog mer av den varan för då är det Åre som gäller! är miljöskadad nu by the way.... lyssnar på Gyllene tider, dom e grymma...

ska nog träna lite fotboll imorron tror jag... känns som jag behöver det..

snart är det skola som gäller igen... *suck*
men lite skoj ska det bli också, att träffa alla kompisar å så...
och neger-marckus kommer ju ju vara bajsbrun också....fy..
hanna kommer berätta om dom vilda festerna i åre...jippie...

men vill jag inte skriva mer.
/ Jojjo"


Jag vet inte om det blev mer brudar i Åre just då men det slutade ju med att jag flyttade hit så.
Roligt att ha kvar det här i alla fall!

Inga kommentarer: