torsdag 7 februari 2008

Ny musik!

Efter ett tag när man gått där och skrotat med samma musik i öronen ett bra tag vill öronen höra något nytt. Jag brukar börja med att starta nya stationer på last.fm men det brukar snabbt bli rätt tråkigt. Skriv in "Iron Maiden" t.ex och den spelar bara Metallica och andra band man redan hört.
Nej så det fungerar bara om man gillar något udda band som Jeniferever Då funkar last.fm utmärkt men annars, nej.

Ut i bloggträsket och rota.
För att hitta åtminstone ETT bra band behöver man leta ett tag men det kan vara värt det.
Just nu har jag hittat det som gör det värt lite letande.
The Teenagers. Kanske har ni hört singeln "Starlett Johansson".
Lite lofi, indie och elektro körd i en mixer och ut kommer detta som ett 2000-talets Nada Surf (so mmed "Popular" låg etta på Voxtop hösten 1996)
Ett band helt i min smak!

Om man diggar lite hårdare elektro är Hot Chip ett hett tips. En aningens för mycket elektro för att jag ska digga det fullt ut men en del låtar svänger ordentligt t.ex Over and over

Ett annat band jag vet jag snackat om förut är Grand National men de kan man inte tipsa om för mycket för deras senaste skiva är alldeles lysande!

Seså! Ut och provlyssna och sen direkt in på iTunes och köp!

Inga kommentarer: