tisdag 5 februari 2008

Törnrosa

Jag skulle behöva en omgång Törnrosasömn just nu känner jag.
Jag har åkt skidor trettiodagar i sträck och gått upp som senast 08.30 EN morgon under de här trettiodagarna. Det börjar ta ut sin lilla rätt.
Jag är tröttare än två trötta på morgonen och kvällen. Däremellan befinner jag mig någon sorts vaket tillstånd där jag i alla fall är tillräckligt presentabel och kontaktbar för att bedriva en vettig verksamhet.

Men schemat är hårt framöver också.
Examensträning ikväll, kvällskörning imorron, banträning torsdag, analysclinic på fredag, jobb lördag och examensträning söndag. Dessutom borde jag t.ex diska, börja spackla i hallen och städa lite runt omkring mig.
På söndag får jag i alla fall sovmorgon. Och vad jag ska sova sen. Ojojoj!

Klarade förresten Personalekonomitentan.


Noterade ett intressant fenomen i helgen, vi kan kalla det "de initierade liftsnacket".
När man snackar om t.ex Snasahögarna som man faktiskt de facot åker på Snasahögarna och känner området som sin egen handske men där jag som utomstående lyssnare ganska snart fattar att personen i fråga inte alls varit på Snasa. (I det här fallet utgick personen ALLTID ifrån Handöl och sen går man ju upp över Getryggen och åker ner baksidan av Stor-Snasen. Hur han kom till Stor-Snasen från Getryggen förtäljer inte historen....)
Då är i alla fall den dagen gjord och man kan småle lite åt det resten av den dagen!

Nu väntar kudden. O så mumsig den är.
Söndag...söndag...söndag...

Inga kommentarer: