tisdag 3 juni 2008

The shit has hit the fan.

Jaha, nu är nya numret av vår tidning "Skidläraren" ute och jag har för första gången fått något publicerat i den. Nämligen en dikt jag skrev i mitt bittra och lätt alkoliserade tillstånd på Skidlärarexamens bankett. Ni får ta del av den här.

Hellweek är nu över
och jag vet vad vi behöver
en riktig bonnafylla
jag vill se examinatorerna på golvet krylla
ja fy fasen vilken press
jag vill se Moa naken eller i alla fall i fartdress
Och aldrig mer äta morötter
eller vara nära Robins äckliga fötter
Vi har prövats i en massa turns
Examinatorerna är elakare än mr Burns
Inte har man fått nått diplom
Jag var för dålig i storslalom
Egentligen ska jag inte stå här och vara bitter
Jag ville bara kolla var Moa sitter
För inte har man fått hångla i veckan heller
Hur ska man då kunna vara bäst när det gäller?
Men jag hoppas mycket på den här kväl(l)en
Nu vill jag hångla med hon där Moa från Sälen!


Lite Björn Gustafsson wannabe men å andra sidan så var jag försti världen med att regissera honom.

Inga kommentarer: