tisdag 1 juli 2008

Den extra ordinära dagen

Idag har det varit en extra ordinär dag nämligen den 1 juli 2008. Här nedan föjer såsom det sig bör en fullständig reviwe av den extra ordinära Johannes extremt extra ordinära dag i den extra ordinära stan Göteborg.

07.20 Kristian Luuk väcker mig med en estnisk folkvisa. Jag lägger på.

07.29 Kristian Luuk försöker återigen väcka mig med samma estniska folkvisa. Jag lägger på. Lite irriterad.

07.36 Kristian Luuk försöker återigen få liv i mig genom samma estniska folkvisa. Jag ger upp och går upp.

07.42 Upptäcker att Anton har flyttat tvålen vid handfatet från ena sidan till andra.

07.43 Har problem med att justera så att duschen är lagom varm. Det löser sig tillslut.

07.51 Gör ett snabbt överslag av vad jag ska ha på mig under den extra ordinära dagen. Det blir det som är mest rent. Jag väljer att kalla det "dagens outfit" för det är det alla balla bloggare gör.

07.59 Inleder hälsosam och rask promenad mot mitt arbete.

08.29 Inser att jag gjort det fatala misstaget att glöma mitt paserkort och måste därför knappa in mitt personnummer innan jag kan gå in på mitt jobb. Onödigt arbete är dåligt arbete.

08.41 Inloggning på den extra ordinära datorn sker.

08.47 En tant undrar varför hennes äggkartonger inte har kommit. Vem beställer 7 pall med äggkartonger?

08.59 Äggkartongerna hittade. Men lite söndriga. Inga ägg i. Inga hönor heller. Kanske en tupp men han sover i så fall.

09.17 Det kliar lite på handen. Jag kliar tillbaka.

09.32 Dagens första kaffekopp. Varför har vi inte DI på jobbet längre? Hur ska jag nu kunna se sofistikerad ut om det av en händelse skulle titta förbi en snygging?

09.47 Kaffet slut.

10.01 Det ringer igen. Läskigt.

10.02 Asta Karlsson undrar var hennes småkakor är. Vi kommer fram till att hon ska ringa sin bagare istället.

10.55 Liseberg vore trevlig. Men DHL är ganska tråkigt med.

11.45 Mat. Omelett som någon har våldfört sig på.

12.30 Matrast slut. Avhandlade ämnen, Kvinnlig ilska och flygkaptener. Samband?

13.06 Jag orkar inte skriva mer om extra ordinära dagen. Men jag har vikt ut mig själv ordentligt nu tycker jag. Såsom varje sannbloggare ska göra.


English summary; not a shit worth reporting has happend today.

Inga kommentarer: