tisdag 16 september 2008

Ögonen går i kors..

Min bildsession från förra veckan skrattar jag åt än.
Tur man är lätt road.

På tal om road hade jag det roliga nöjet att besöka raggarnas metropol, hemvist för det förtappade förgasarna och allmänt bonniga Skara och Skövde i helgen.
Nog för att jag har vuxit upp med min beskärda del av raggarkulturen men Skara slår tamig tusan allt jag tidigare upplevt. Det var många raggarbilar där. Jag trodde det var någon form av carmeet och frågade vänligt mack-killen om detta.
"Det är lördag" svarade han med ett stort flin.
Jag fattade.
Han hade antagligen en tonad 242:a stående bak Macken och bara längtade efter att få ut och burna med sina polare.

Jag vågade mig i alla fall ut och ta ett kort på Skara Domkyrka.
Konstigt med så mycket okristligt på gatorna när dom har en sån stor kyrka....
Hoppas dom har treglas fönster förresten, jäklar vilken värmeräkning annars.


www.sundlo.com är fortfarande en mycket bra sida att besöka.

Inga kommentarer: