torsdag 15 november 2007

Konsten att läsa tankar.

Har precis plöjt igenom Henrik Fexeus bok "Konsten att läsa tankar". Plöjt är rätta ordet för det är vad jag gjort. Egentligen ska man nog stanna upp vid vare övning/tips han ger men så tålmodig är ju inte jag såklart utan jag var tvungen att läsa hela först och nu ska jag gå igenom den mer noggrant! Samtidigt har jag så många andra bra böcker som väntar på mig där hemma... Det är en riktig bokhöst detta och jag har bara läst en enda skönlitterärbok. Eller skönlitterär och skönlitterär, läst om "The Game" av Neil Strauss. Alltid lika underhållande att läsa den boken. Den spänner både över underhållning och till en viss del "fakta".

Närmast på tur nu tror jag "Coaching med NLP : handbok i att coacha sig själv och andra" av Joseph O'Connor står på tur. Har tjuvläst första kapitlet och det lovar gott! Dessutom borde jag verkligen läsa min tredje bok som jag har i skolan med...

I helgen ska jag på Kunskapsmässa och grilla mitt blivande universitet på hur det egentligen är att pluggar där. Fast risken finns att jag kommer hem från mässan och ska bli något helt annat än det jag har tänkt. Den risken får jag väl ta.
Tjings!

Inga kommentarer: