fredag 9 november 2007

Vardags psykologi!

Jag sitter just nu på vad vi kallar "inkommande" med andra ord svarar jag på inkommande samtal från kunder som är mer eller mindre irritrade på oss. De flesta är såklart ganska trevliga (eftersom svenskar i regel vädligt sällan är arga...eller?) men sen har vi en del fantastiska människor som bestämt sig för att vara arga redan innan de ringer till oss.
Oftast är det människor som någonstans, tror jag, vet med sig att de har gjort fel och nu tar ut sin ilska över att de själva begått ett misstag på oss.
Att bemöta en sådan kund och vända den till en, om inte glad och överlycklig, men ändå någotsånär nöjd kund är en av de roligaste utmaningarna i mitt nuvarande jobb!
Vardags psykologi på hög nivå och man får tillåtelse att öva på att bemöta folk, argt folk, vilket i alla fall inte jag gör så ofta annars i min vardag!
Nej, nu ringer det! Hoppas det är en arg jäkel....

Inga kommentarer: