tisdag 15 april 2008

Bymästerskap

Igår var det Bymästerskap i Storslalom och ett Bymästerskap i Åre i den grenen är überseriöst kan jag lova. Fartdräkterna stod lika tätt som fjällbjörkarna uppe på start.
Jag kunde inte riktigt stå emot hetsen utan såg mig tvungen att kränga på mig en själv.
Dom är inte sköna. Den som påstår något annat ljuger. Det är tajt, stramar åt alla håll och kanter och så är det kallt dessutom. Men man känner sig lite ball i alla fall.

Banan var rätt flack och satt rätt så rakt, jag glömde dra åt mina goggels så tio portar innan mål grät jag så tårarna sprutade av fartvinden. Kom in på 51 nånting, inte sist och framförallt så knäckte jag chefen med sex sekunder.
Prestige.

Bankett på CC efteråt och eftersom jag gick upp 5 igår morse för att köra en kompis till flyget var jag en aningens trött. Krävdes inte mycket för att jag skulle bli party-party.

Nu är jag sen till jobbet med. Men det är å andra sidan inte ett skit att göra där så.

Inga kommentarer: