lördag 5 april 2008

Det är över nu

Examensveckan är till ända. Den här gången räckte det inte ända fram jag sköt ut mig på banåkningen i någon form av självuppfyllande profetia.

Jag ska börja med att säga att vi hade fem olika svängar som vi testades i. Betygskalan är från 1-5 där 3 är godkänt. Svängarna var; Kortsväng, Öppen sladdande övergång till styrande parallelsväng, Puckel, Driven parallellsväng övergång mellan två storlekar på sväng och Mellansväng strävan mot skär.
Veckan började nervöst i måndags med att jag åkte 2-2-4-3-3 på svängarna.
Tisdagen gick mycket bättre med 4-3-3-4-4 och jag höll min första undervisningsövning "Utveckla en grupp blå åkare att få mer rörelse i sin åkning" och den gick skitbra 4-4-4.
Onsdagen var sämre men ändå OK 2-3-3-3-3 och andra undervisningsövningen som började skit men som jag lyckades styra upp. "Utveckla din åkare med hjälp av fart" är inte alls lätt.

Sen torsdagen då, nervös som jag aldrig varit förut stod jag på storslalomstarten och skakade. Missade första åket totalt. Andra åket var OK men inte tillräckligt. Tredje åket, ja skakade jag på första då kan jag meddela att på tredje så var det ungefär hundra gånger värre. När jag kom i mål skakade som en gris...
Och det sket sig.

Men det gör inget för herrejäklar vad kul jag har haft!
En massa roligt folk, bra skidåkning, press och bra stämning!
Hade en helt fantastisk grupp och det har varit enormt skönt.
Nu sitter jag hemma i Åre igen. Det känns tomt. Det här är ju det som jag har siktat på hela vintern. Nu är det över och det känns enormt...tomt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vadå... vad hände med OMtenta?! Är inte det en mänsklig rättighet?

Jenny

Anonym sa...

Tur att jag vet vad d handlar om, annars hade jag nästan tyckt att d lät lite nördigt me skidlärarexamen;)

Ses på söndag du!!