tisdag 16 oktober 2007

Dagens bedrifter!

Idag har jag lyckats med att gå upp innan klockan ringde vilket antaligen inte har hänt sen jag gick i mellanstadiet. Men glad som en lärka studsade jag upp ur sängen och fixade senaste Heroes avsnittet. Glömde INTE att ta med en bok som en kollega ville låna (oftast tar det mig en vecka att komma ihåg dylika ting) och var på jobbet i god tid utan att promenera i maratontempo till jobbet.
En bra start på en bra dag med andra ord!

Har lyckats göra lite nytta på jobbet idag med, fast de gör jag å andra sidan varje dag men ändå! Rent teoretiskt sett så går det ju faktiskt att gå hit och inte göra någonting eller göra en massa skada rent av så jag ser det hela som en bedrift.

När man vaknar varje morgon så har man ju faktiskt ett val. Antingen går man upp och är sur och ser allt det bittra och sura i livet eller så väljer man helt enkelt att vara glad! Och är man glad så går allt mycket lättare. Rätta mig om jag har fel! (För fel har jag ibland eller i alla fall en gång om året...ödmjuk är jag också förövrigt)

Nu ska jag ut käka middag med söta S!

Lev väl!


"- Jag är hellre en anka i en pöl, än en anka i ett stort hav."

Inga kommentarer: