torsdag 11 oktober 2007

Nu var det nära!

Lunchkoma kanske man kan skylla på men jag var påväg att bli irriterad över att vårt företag spärrat alla nyhetsiter efter klockan 13. Och när man vill veta vem som blir nobelpristagaren i litteratur är det synnerligen kan man lätt bli frustrerad. Tur att det finns radio och folk som påminner mig om att jag ska tänka positivt!
Anledningen till att sidorna är spärrade är ju för att vi ska jobba mer effektivt och gör vi det går företaget bättre vilket gör att i slutändan så kanske jag får mer i lön! Och jag vet ju att Doris Lessing fick nobelpriset i litteratur i år så uppenbarligen går det ingen nöd på mig trots detta faktum att jag inte kan komma in på t.ex gp.se. Och hur jobbigt hade det vara att få reda på detta i eftermiddag när jag kommer hem egentligen?

Utan tiodagarsutmaningen hade jag antagligen inte ens refelekterat över det jag just beskrivit men nu gör jag det och det känns bra! Tänk vad man slösar energi på tillsynes helt ovidkommande frågor.

Hångla mer!

Inga kommentarer: