tisdag 30 oktober 2007

Lars Winnerbäck

Och i lördags då så var det Lars Winnerbäck igen.
Hade fått biljetter av syster i födelsedags present.
Med andra ord är den här hösten en höst där tonårshjältarna ska stå på scen igen.
(Tonårshjältar= Håkan Hellström, Lars Winnerbäck och Kent)
Bäddat för förväntningar med andra ord. Håkan var bra, som han alltid är men den här Winnerbäck...

Och visst är han bra men så där otroligt bra blir han aldrig den här lördagen.
Han sjunger för 2500 totalt Winnerbäck-frälsta men det känns inte genuint, han saknar känsla i de nya låtarna och står mest på scen och sjunger utan inlevelse. I de gamla låtarna han spelar (och till gamla räknar jag låtar efter Söndermarken-albumet) tänder det till lite extra och det blir en annan glädje. "Du gamla fria Nord" är kvällens bästa låt och den enda överraskningen.
Jag förstår att han spelar mycket låtar från senaste plattan, turnén bygger ju på den, men varför så mycket från "Vatten under broarna"-albumet?
Nej du Lars Winnerbäck om jag ska fortsätta komma på dina konserter så får du överraska mig mer. Gå längre tillbaka i din digra musiksamling än "Kom"-plattan, överraska mig med en ny version av "Fånga en fjäril" eller vad som helst! För jag vet att du kan!
Han avslutar med "Kom Änglar" men räddar den givna låten med ett bra försnack. Publiken är i extas och jag vill bara gå hem. Med dig.

Inga kommentarer: