lördag 20 oktober 2007

Vintersemester.

Klickade mig in på YouTube och kollade en film från Åre i vintras.
I anslutning till denna fanns det en massa andra filmer från Åre i vintras där glada amatörer lagt upp sina egenhändigt ihop redigerade videos.
Att inte fler går i skidskola!! Det är stämsvängar, lyft på innerskidan, lustiga viftningar med armar och det ena med det tredje. För att bli en duktig skidåkare krävs: medvetenhet, reflektion och övning. På något sätt tycker jag mig se att dessa tre punkter också går att överföra till det mesta i livet. Att bli medveten om hur jag gör det, reflekterande är det rätt och tillsist öva mig på att göra rätt!

Med andra ord. Gå i Skidskola!

2 kommentarer:

Anonym sa...

skit i skidor och åk pulka istället... kräver ingen teknik alls.

Johannes sa...

Eller gör båda, varför begränsa sig? :)