fredag 12 oktober 2007

Små tankar

Klart mycket svårare idag att tänka positivt känns det som, oklart varför. Men ger upp gör vi aldrig! Eller som min gamle lumpen kapten skulle sagt
"Så länge du känner smärta och kan se dina ben ger du inte upp!"
Små tankar som hela tiden vill gå åt det negativahållet. Men man är ju medveten om dem och det är nästan lite imponerande hur många negativa/begränsande man tänker om dagen.

De stora negativa tankekejdorna är få men just små, små tankar som "Varför är han så sur på mig idag?" eller "Vad jobbig hon är som maler på om samma saker dag in och dag ut". Men varje gång en sådan tanke ploppar upp och det gör dem, så försöker jag vända dem och se orsaken till varför det blir som det blir. Att han är sur kan bero på att han är småbarnsförälder och inte fått sova inatt, alltså måste jag ta detta i beräkningen och vara lite extra vänlig istället för att surna till emot honom och hon maler på för att ingen bryter hennes tankebanor, det gör hon om jag försöker belysa problemet från ett annat håll?

Jag vet inte om det är "fusk" att tänka de där små negativatankarna. Jag tycker inte det så länge man inte fastnar i dem. En minut har man ju på sig och det klarar man ju att vända dem på så jag intalar mig att jag fortfarande är med, utan att ha fått börja om!

Hångla Mer!

Inga kommentarer: